top of page
IMG-20200701-WA0009.jpg
על הקורס

קורס המורים לאשטנגה וויניאסה יוגה בירושלים 

קורס מקיף יסודי ומעמיק - מוכר ע"י ארגון מורי היוגה הישראלי

בהנחיית זוהר שפירא מנצורה

ימים ושעות

שנה א' - לקבלת תעודת מדריך.ת יוגה

אוקטובר 202‪3
ימי רביעי בשעות 09:30-14:30

מיועד לתלמידים/ות עם ניסיון של חצי שנה לפחות בתרגול יוגה, שרוצים להעמיק את הידע שלהם וגם למי שרוצים ללמוד להעביר את הידע הזה הלאה. 

שנה ב' - לקבלת תעודת מורה מוסמך ליוגה

אוקטובר 202‪3
ימי חמישי בשעות 09:30-14:30

מיועד לתלמידים/ות שסיימו בהצלחה את שנה א' וכן לבוגרי קורסים אחרים שסיימו לימודים בהיקף 250

שעות לימוד.

שנה ג'  - קורס העמקה  העשרה ו case study

נובמבר 202‪3
ימי שישי אחת לחודש בשעות 12:30-15:00

מיועד לבוגרי קורסי מורים ולמורים בפועל, שמעונינים להעשיר את הידע שלהם וגם לקבל מענה על שאלות שמתעוררות בשיעורים עצמם.

מיקום:

הקורסים מתקיימים בסטודיו מחולה בבית הנוער העברי -  שד' הרצוג 105 ‪ ירושלים 

עלות:

 8800 ₪ לשנת לימודים 

 8500 ₪ בהרשמה מוקדמת לנרשמים עד 1/7/23

למידע נוסף והרשמה השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

תודה שנרשמת

טריקונאסנה אדג'סטינג.jpg
קורס מורים נשימה
IMG-20230514-WA0001.jpg
IMG-20230504-WA0021.jpg

סילבוס

תרגול אסנות

תרגול והוראת התנוחות הן חלק מרכזי בקורס.
בשנה הראשונה נעמיק בתרגול הסדרה הראשונה על פי שיטת האשטנגה יוגה.
בשנה השנייה, ועל בסיס הידע הנצבר בשנה א', נמשיך לתרגול ויניאסה דינאמית. נלמד תנוחות חדשות, רצפים של תנוחות וכיצד מח
.

בניית תרגול אישי

הוראת היוגה מבוססת בראש ובראשונה על תרגול אישי וחקירה עצמית. הדרישה המרכזית בקורס היא תרגול יום יומי. בקורס נלמד כיצד לבנות תרגול אישי מדויק, יציב ומתמשך.

פרניאמה ומדיטציה 

כל מפגש בקורס כולל תרגול פרניאמה (טכניקות נשימה) ומדיטציה.
נלמד מהי נשימה נכונה בתרגול ומהי 'נשימה הפוכה' ? נלמד טכניקות נשימה שונות וטכניקות של מדיטציה.
נלמד כיצד לפתח תרגול כזה בבית וכיצד ללמד אותו לתלמידים.

פדגוגיה 

נלמד כיצד ללמד
הפדגוגיה היא תחום רחב, המתחלק לכמה נושאים: אדג'סטינג (הכוונה במגע), מודיפיקציות (התאמת התרגול לאנשים עם יכולות שונות), שימוש באביזרים, מיומנויות שפה, שימוש בקול, בניית מערכי שיעור, כיצד לנהל כיתה ועוד.

אדג'סטינג

כיצד להשתמש במגע על מנת ללמד את התנוחה, לעזור למתרגל להעמיק בתוכה ולדייק אותה. לכל תנוחה יש יותר מאפשרות אחת של אדג'סטינג. בקורס נלמד אילו הכוונות מתאימות לכל תנוחה ואילו הכוונות מתאימות למתרגלים שונים. נלמד לפתח רפרטואר אישי של אדג'סטינג.

מודיפיקציות

התאמת התרגול לתלמידים עם צרכים שונים כגון בעיות גב/ברכיים/כתפיים, נשים בזמן מחזור, הריון ואחרי לידה ועוד.

אמנות הדיבור

שימוש בשפה מתאימה, דימויים ומודעות לאינטונציה, על מנת לדייק את ההוראה ואת הדינמיקה בשיעור.

בניית מערך שיעור

תרגול האשטנגה הוא מובנה ומוכתב מראש. אולם יש יותר מדרך אחת ללמד את הסדרה הראשונה של האשטנגה יוגה. נחקור דרכים אלו ונבדוק מה היתרונות והחסרונות של כל אחת.בהמשך נלמד לבנות שיעור ויניאסה הגיוני, תוך דגש על בחירת תנוחות המתאימות לכל רצף וחיבור הרצפים זה לזה באופן זורם מדוייק.

התמחות אישית וצפייה בשיעורים

במהלך הקורס יתבקשו התלמידים  לצפות בשיעורי יוגה שונים ולהתחיל להתנסות בהוראה: לתכנן מערכי שיעור וללמד מספר שיעורים. הצפייה והנחיית השיעורים תלווה בדיווח ובמשוב.  התנסות הזו המלווה בהנחייה חיצונית, נותנת בסיס לפיתוח קול אישי ויצירתיות בהוראה.

הסטוריה ופילוסופיה של היוגה

מרצה אורחת: סיגל ביבר.


ניפגש עם סיגל למספר הרצאות בנושא ההסטוריה וההתפתחות של היוגה בעידן המודרני, הסאנקיה-הפילוסופיה שקדמה ליוגה והיוגה - כפילוסופייה לשחרור מסבל, נלמד  טקסטים מרכזיים בפילוסופיה,   נקרא ונעמיק יחד בטקסט "היוגה סוטרה של פטנג'לי".

אנטומיה

מרצים אורחים: מיכאל מן ועפרה גינת


נלמד אנטומיה ופיזיולוגיה בסיסית בדגש על מערכת השריר - שלד  בהקשר לתרגול תנוחות  יוגה.
נעסוק בפתולוגיות שכיחות אצל מתרגלי יוגה ונביט ב "נורות אדומות" (סימני אזהרה חמורים)
ו "נורות צהובות" (סימני אזהרה מטרידים) ונלמד כיצד להתמודד איתן בשיעורים וכיצד להימנע מהן בתרגול.

אתיקה

נושא האתיקה  הוא נושא חשוב, בו נעסוק במהלך הקורס כיחידת לימוד עצמאית, כחלק משיעורי הפדגוגיה ובהקשר לפילוסופיה היוגית - נעסוק בנושאים שונים כגון: - מגע - נלמד כיצד לגעת בתלמיד/ה באופן מקצועי מכבד וטהור, קשר בין המורה לתלמידים, פיתוח קשיבות, שמירה על פרטיות, גבולות, אתיקה מקצועית בין מורים
ועוד.

יוגה ככלי להתפתחות אישית

היוגה היא כלי לחיים. במסגרת הקורס נבחן כיצד ניתן להשתמש בכלים מעולם היוגה כל מנת למצוא איזון בחיי היום-יום ולהגיע להגשמה עצמית.
ועוד.

יוגה - כמקור לפרנסה ועבודה

מה עושים עם כל הידע שלומדים בקורס?
איך ליישם את הידע, איך להתחיל ללמד ולהתפרנס מיוגה?
איך בונים בסיס לקוחות (תלמידים) יציב, נאמן ומתחדש?
לקראת סוף הקורס נתייחס לנושא חשוב זה. 

הכירו את צוות הקורס

זוהר שפירא מנצורה

מנהלת בית הספר ומנחה ראשית בקורס
מורה בכירה ליוגה , מלמדת משנת 2000.

רקדנית, מורה למחול, בוגרת האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים משנת 1995,

בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה.

בוגרת קורס מורים בשיטת אשטנגה יוגה עם מירי וגלעד חרובי בשנת 2000.

למדה ויג'נאנה יוגה עם נגה ברקאי בשנת 2003-2004.

השתתפה בקורס העמקה למורים ליוגה בשיטת הויג'נאנה יוגה עם אורית סן-גופטה בשנים 2006-2008 ובקורסים שנתיים של יוגה תרפיה בשילוב BMC עם מיכל ירקוני בשנים 2012-2014.  ושימשה אסיסטנטית בקורס שנתי נוסף של מיכל.

זוהר יוצרת שילוב מרתק בין המחול ובין שיטות האשטנגה והויג'נאנה יוגה . שילוב בין תנועה דינאמית, זרימה, יצירת חום ונשימה מודעת - לבין דיוק , חיבור למרכז הגוף לאדמה ולשמיים,

קשר בין המרכז לקצוות הגוף והיכולת לנוע ולשהות בתנוחות עם פחות מאמץ.

זוהר, נשואה + 3 , מתגוררת במבשרת ציון.

Zohar 02.jpg

הדר כהני

הדר כהני היא מטפלת גוף-נפש ובוגרת תואר שני בחוג ללימודי מזרח-אסיה באוניברסיטת תל-אביב.

עוסקת במחקר ותרגום של כתבים עתיקים מסנסקריט לעברית ובהנחיה של קבוצות ללימוד פילוסופיית היוגה והבודהיזם בדגש על משמעותם של הכתבים העתיקים ככלי להתפתחות התודעה וריפוי הנפש.

יוצרת הפודקאסט "פילוסופיה של היוגה- היוגה סוטרה".

IMG-20230919-WA0027.jpg

עופרה גינת

פיזיוטרפיסטית בכירה. מתמחה בטיפול בילדים וטיפול נשימתי. בוגרת קורס מורים בכירים לויג'נאנה יוגה. עופרה תלמד אנטומיה בשנה א' של הקורס.

IMG-20220922-WA0000_edited.jpg

מיכאל מן עסיס

פיזיותרפיסט, בעל תואר שני mpt מאוניברסיטת בן גוריון.

מטפל בגישה כוללת הרואה את המטופל כשלם.

מתמחה בשיטות fascial manipulation וקניזיולוגיה ישומית.

מטפל בקליניקה בירושלים באוכלוסיה מגוונת בין היתר שיקום אורטופדי בספורטאים/יות, רקדניות/ים, תלמידים ומורים ליוגה. משמש כפיזיותרפיסט של יחידה מובחרת בצה"ל.

מתרגל יוגה כעשור. מלמד אנטומיה בגישה יישומית המתחברת לעולם התנועה בכלל והיוגה בפרט. מיכאל ילמד בשנה ב' של הקורס.

Michael.jpg
bottom of page